Tulžies pūslės pašalinimas

Tulžies pūslės uždegimas (cholecistitas) gali būti lėtinis ir ūminis.

Ūminis cholecistitas gali būti cheminės arba bakterinės kilmės. Jo negydant tulžies pūslė gali pratrūkti, susiformuoti pūlinys pilve arba ūminis peritonitas (į visą pilvaplėvės ertmę nutekėjus tulžiai komplikacija gali būti mirtina). Esant ūminiam tulžies pūslės uždegimui reikalinga skubi operacija.

Lėtiniu cholecistitu vadinamas ilgai trunkantis tulžies pūslės uždegimas. Jo negydant nuolatos kartojasi priepuoliniai pilvo skausmai, pučia pilvą (ypač pavalgius), jaučiamas kartumas burnoje. Lėtinis tulžies pūslės uždegimas pasitaiko dažniau nei ūminis.

Kaip atliekama operacija?

Operuojama taikant bendrinę nejautrą.

Operacija atliekama minimaliai invazyviu laparoskopiniu būdu, naudojant specialius laparoskopinius instrumentus ir videosistemą. Šis operacinis metodas pacientams leidžia greičiau grįžti prie įprasto gyvenimo ritmo, nedarbingumo laikotarpis, palyginti su atviromis (laparotominėmis) operacijomis, yra daug trumpesnis, mažesnė operacinės žaizdos komplikacijų rizika, mažesnis pooperacinis skausmas.

Kai kuriais atvejais operuojant laparoskopiškai gali tekti pakeisti operacijos taktiką ir pereiti prie atviros operacijos – laparotomijos.

Pilvo sienoje padaromi nedideli pjūveliai, pro juos į pilvo ertmę įkišami maža laparoskopinė videokamera ir chirurginiai instrumentai. Pilvo ertmė prileidžiama CO2 dujų – taip joje chirurgui sukuriama darbo aplinka. Visi chirurgo operaciniai veiksmai atliekami stebint vaizdą ekrane. Specialiais instrumentais atidalijami tulžies pūslės latakas ir kraujagyslė, jie užspaudžiami specialiomis metalinėmis kabutėmis ir perkerpami. Tulžies pūslė atidalijama nuo kepenų ir pašalinama. Jei reikia, paliekamas drenas skysčiams nutekėti.

Ką reikia žinoti po operacijos?

• Operacinė žaizda perrišama kas antrą parą, siūlai ištraukiami po 7–10 parų.
  • 5 dienas po operacijos negalima šlapinti operacinių pjūvių.
  • Didesnio fizinio krūvio reikia vengti nuo 2 savaičių iki 1 mėnesio – tai priklauso nuo atliktos operacijos metodo.
  • 1 mėnesį reikia laikytis specialių mitybos rekomendacijų: vengti riebaus, rūkyto, aštraus, kepto maisto. Rekomenduojamas troškintas maistas.
  • Kurį laiką po valgio gali pūsti pilvą, gali būti jaučiami nežymūs raižančio pobūdžio skausmai. Tokiais atvejais reikėtų vartoti virškinimo fermentus ir spazmolitikus.
  • Fizinio krūvio reikia vengti nuo 2 savaičių iki 1 mėnesio.

* TLK kaina - bazinę paslaugų kainą kompensuoja teritorinės ligonių kasos.

Klauskite gydytojo

+370 650 93333 arba